Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu zo 05 sep 2010, 14:14

Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
 Hoe plaats ik foto's van mail op het forum? 
Auteur Bericht

Bericht Hoe plaats ik foto's van mail op het forum?
Hey Dave,

Hier weer eens een vraagje van de computerkluns! Ik ben ondertussen zo verknocht aan het forum, dat ik door zelf te zoeken en met de nodige hulp al heel wat heb bijgeleerd over computers... Maar nu toch het volgende. Ik heb een hele grappige mail gekregen met tekst en plaatjes. Ik dacht die te kopiëren en te plakken, maar zo krijg ik dit niet op het forum. De tekst en plaatjes zitten in mijn mail niet in de bijlage, maar je ziet ze dadelijk op mijn scherm. Hoe doe ik dat? Ik vind het nogal omslachtig om elke foto te uploaden naar mijn album.nl. Ik heb dat geprobeerd, maar dan bleken mijn foto's te groot te zijn. Ik weet niet eens hoe ik ze moet verkleinen??? In dit geval vraag ik wel eventjes hulp aan mijn man. En in het geval dat het in bijlage zit, hoe krijg ik dat dan geplaatst? Het is waarschijnlijk maar een weet,maar ik weet het toch weer niet!!! Je ziet het, met mij is er nog veel werk aan de winkel??? 7(8)7 7(8)7

wo 20 jan 2010, 14:28
Profiel WWW
beheerder

Bericht Re: Hoe plaats ik foto's van mail op het forum?
Hoihoi,

Je ontkomt er helaas niet aan, als je plaatjes op jouw computer hebt en deze op het forum wilt hebben, dat je ze ergens moet uploaden. (Zoals inderdaad mijnalbum.nl)

Een handig programma om plaatjes te verkleinen is Irfanview.

Die kun je hier downloaden.

Als je die installeert, en het plaatje daarin openen (wel het plaatje dus als bijlage ergens opslaan) kun je het plaatje verkleinen met de optie "resize" in het menu "image". Dan kun je hem weer opslaan, en is hij dus kleiner, en moet je hem wel kunnen uploaden op mijnalbum. :)

Ik neem aan dat je dit topic al wel had gezien: viewtopic.php?f=8&t=20

do 21 jan 2010, 19:43
Profiel WWW

Hey Dave,

Hartelijk dank voor je uitleg! Dus er zit niets anders op dan mijn mail met 5 foto's en bijhorende tekst, daar alle foto's van te verkleinen, te uploaden op mijn album.nl. en dan bijhorende tekst te kopiëren en plakken? OK, ik heb het verstaan, maar vind het wel omslachtig. Bedankt voor de tip van het verkleinen. Ik ga dat zeker eens uitproberen. Maar of het mij lukt? Maar ja, als je niets vraagt of probeert, dan gebeurt er ook niets hé....

za 23 jan 2010, 11:45
Profiel WWW
beheerder

Yup, iets anders zit er helaas niet op... Behalve als iemand anders het plaatje al eens op het internet heeft gezet natuurlijk, maar zie hem dan maar eens te vinden. ;) (Met eigen plaatjes is dat natuurlijk nooit zo, maar "grappige plaatjes" vind je nog wel eens terug met google zoeken op afbeeldingen.)

Punt is een beetje dat anderen met hun computer niet op jouw computer kunnen kijken. Mensen kunnen dus niet de inhoud van jouw computer zien (gelukkig maar) dus moet je dingen die je aan anderen wilt laten zien/benaderbaar maken eerst ergens neerzetten waar anderen er -wel- bij kunnen, dus een server ergens op het internet, zoals die van mijnalbum.nl voor plaatjes. :)

za 23 jan 2010, 21:20
Profiel WWW
Antwoord op onderwerp   [ 4 berichten ]