Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu zo 05 sep 2010, 13:53

Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 
 Tips voor het starten van een webwinkel 
Auteur Bericht
moeder overste

Bericht Tips voor het starten van een webwinkel
Overweeg je om ook een webwinkel te beginnen? (is leuk hoor) Om te beginnen zou dit artikel eens kunnen lezen: hoe begin ik een webwinkel.

Hierin worden een aantal basis-dingen kort aangestipt: het verkopen, de technische kant en de administratieve kant. Als je begint met verkopen, kan je dat in eerste instantie wel hobbymatig doen. Je moet dan wel kunnen aantonen dat het kleinschalig en dat je niet of niet veel winst maakt. Zodra het wat meer wordt, dan wordt je al snel btw-plichtig. Dat is minder eng dan het klinkt want dat houdt niet gelijk in dat je ook moet betalen. Waarschijnlijk val je toch in de kleine-ondernemersregeling.

Als je gewoon eens wat van je sieraden wilt verkopen, organiseer dan een sieradenparty. Of laat een vriendin of familielid het voor je organiseren. Dat is de snelste manier om je sieraden te verkopen, en je creƫert er je eigen klantenkring mee. Dat zijn mensen die je later ook weer kunt verwijzen naar de webwinkel zodra je die hebt. Als je daar al plannen voor hebt, laat dan een lijst rondgaan waarop je emailadressen verzamelt.

Tip voor een webwinkel: Biedmeer.nl

vr 27 feb 2009, 10:21
Profiel WWW

Bericht Re: Tips voor het starten van een webwinkel
merci voor de tips ! :):) vooral die over een sieradenparty vind ik handig. ik zou er eens 1 moeten doen misschien...

za 14 maart 2009, 12:41
Profiel WWW

Ik vind de tips helemaal super!

En nu licht ik eigenlijks al een tipje van de sluier, want het is nog allemaal heeeeeeeeel onzeker, maar ik heb het sinds februari allemaal in werking gezet om een eigen kralenverkoopwebshopje (via bzf, sociale zaken) op te zetten... en omdat alles nog heel onzeker is, heb ik er ook nog niet eerder over verteld... alleen mijn naasten weten (lees: wisten) het nog maar... :)

wo 13 mei 2009, 21:57
Profiel WWW
moeder overste

Oh spannend zeg! Nou ik ben er altijd voor hoor.

do 14 mei 2009, 16:27
Profiel WWW

Ik heb de 27ste een selectie gesprek van circa 2 a 2,5 uur... om alles te bespreken en te doen! Dusss spannend!!

do 14 mei 2009, 17:07
Profiel WWW

Ik overweeg om mijn sieraden via internet aan te bieden. Maar gewoon heel eenvoudig en niet te veel produkten. Ik heb gezien dat er sites zijn waarbij je een gratis webshop kunt beginnen. Maar zijn er nog tips waarop ik moet letten bij het vinden van een geschikte site. Ik wil bv liever geen website die omgeven wordt door andere reclames. En heeft iemand (Armande) misschien een tip welke site goed is. Ik heb hier ergens op het forum www.biedmeer.nl gezien. Is dat een goede of heeft iemand nog een andere tip?

Tot horens!

Even tussendoor: toch erg fijn dat dit forum bestaat en dat je zo allerlei vragen kunt stellen aan mede-collega's!!!!!!!!!!!!! :b

zo 07 maart 2010, 14:36
Profiel
moeder overste

Graag gedaan!
Ik vind biedmeer inderdaad een goeie want je krijgt ook goede technische ondersteuning. Je kunt gratis beginnen, als je shop nog klein is, en als ie groeit ga je betalen. Maar dat is dan ook een logisch moment.

zo 07 maart 2010, 17:18
Profiel WWW

Armande en alle andere die verstand hebben van webwinkel-zaken,

Ik heb me inmiddels een beetje verdiept in de gratis webwinkels. Tjonge wat zijn er veel sites die deze optie aanbieden. Maar biedmeer.nl lijkt mij een geschikte ook omdat er geen reclame op je eigen webshop komt te staan.
Maar ik wil wel heel graag een eigen domeinnaam, dat kan via biedmeer.nl, maar kan ook via andere hosting. Bij de een is het weer goedkoper dan bij de ander. Waar moet ik op letten? Gewoon bij biedmeer.nl regelen of een andere hosting?

En wat zijn de eventuele addertjes onder het gras bij zulke sites?

do 11 maart 2010, 15:59
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 8 berichten ]