|
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 6 berichten ] |
|
| Auteur |
Bericht |
|
Ria
Geregistreerd: vr 16 jul 2010, 12:09 Berichten: 81 Woonplaats: Giessen
|
 welke lijm voor parels?
Ik wil een parelkraal op een gouden stift lijmen.Dus door de parel heen steken en dat die dan blijft zitten op die plaats.Welke lijm is daar het meest geschikt voor?Lees van alles maar ik kom er niet helemaal uit.
|
| di 27 jul 2010, 20:36 |
|
 |
|
Armande
moeder overste
Geregistreerd: do 26 feb 2009, 12:44 Berichten: 2096 Woonplaats: Tiel
|
 Re: welke lijm voor parels?
Het is sowieso het handigste om een lijm te gebruiken die niet vlekt of wit opdroogt. Er komt ook niet veel kracht op te staan denk ik. Je hebt speciale strass-lijm: Hasulith. heb ik zelf niet zo veel ervaring mee. Laatst heb ik Tacky Glue gebruikt, ook doorzichtig en erg sterk. Dat kan je bij een goed gesorteerde hobbyzaak vinden.
_________________ Edelsteenkralen, zilver, parels, goud en swarovski kristal bij Kralenkwarts en Marande
|
| di 27 jul 2010, 22:01 |
|
 |
|
Ria
|
Bedankt, ik had hier al over Tacky Glue gelezen.Dat ga ik dan eens proberen!
|
| wo 28 jul 2010, 07:16 |
|
 |
|
ellement
Geregistreerd: vr 20 nov 2009, 12:52 Berichten: 415 Woonplaats: België- Leuven
|
Ik gebruik altijd,maar ook altijd transparante 2-componentenlijm. Elke andere lijm lost op den duur. Ik plak er parels mee, soms verterklemmen cabochons op een plaatje...Parels op stiften lossen op die manier niet. De lijm goed mengen, op de stift aanbrengen, een beetje aan de onderkant van de parel. Eventjes aandrukken, wel minstens 24 uur laten uitharden en drogen. Het zit zo vast als een huis.
_________________ http://www.ellement.be
|
| wo 28 jul 2010, 11:07 |
|
 |
|
Ria
|
Ik begreep van manlief dat er veel soorten 2-componentenlijm zijn.Is er dan een bepaald soort of een merk?Ik moet zowiezo proberen waarmee ze het beste blijven zitten
|
| wo 28 jul 2010, 13:16 |
|
 |
|
ellement
Geregistreerd: vr 20 nov 2009, 12:52 Berichten: 415 Woonplaats: België- Leuven
|
Ik heb die van pattex. Je kan er alles mee plakken, hij droogt transparant op. Enige nadeel is, vroeger zaten er dopjes op, nu moet je een stukje afknippen van beide tubes,er zitten geen dopjes bij en als je dat niet afdekt droogt dat heel snel uit. Wat ik dan doe is in elke tube een satéstokje stoppen. Blijft heel lang goed dan.
_________________ http://www.ellement.be
|
| za 31 jul 2010, 10:47 |
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 6 berichten ] |
|